Tuesday 21 November 2017

Forex game teorin


Game Theory. BREAKING DOWN Game Theory. Game teori skapar ett språk och en formell analysstruktur för att göra logiska beslut i konkurrensutsatta miljöer Termen spelet kan vara vilseledande Även om spelteori gäller fritidsspel, betyder spelbegreppet helt enkelt en interaktiv situation i Vilka oberoende aktörer delar mer eller mindre formella regler och konsekvenser. Den formella tillämpningen av spelteori kräver kunskap om följande detaljer identiteten av oberoende aktörer, deras preferenser, vad de vet, vilka strategiska handlingar de får göra och hur Varje beslut påverkar spelets utfall Beroende på modellen kan olika krav eller antaganden vara nödvändiga. Slutligen antas varje självständig skådespelare vara rationell. Spelteori har ett brett utbud av tillämpningar, inklusive psykologi, evolutionär biologi, krig, politik , Ekonomi och affärer Trots sina många framsteg är spelteori fortfarande en ung och utvecklande vetenskap. Effekter på eko Nomin och Business. Game teori tog en revolution i ekonomin genom att ta itu med viktiga problem i tidigare matematiska ekonomiska modeller. Exempelvis kämpade neoklassisk ekonomi för att förstå entreprenörsförväntning och kunde inte hantera ofullkomlig tävling Spelteori väckte uppmärksamhet från jämn jämvikt i jämvikt och mot marknad Process. In spelteori måste varje beslutsfattare förutse reaktionen hos de som berörs av beslutet. I affärer betyder det att ekonomiska aktörer måste förutse reaktionerna hos rivaler, anställda, kunder och investerare. Ett exempel på spelteori. Anta ledande befattningshavare Av Apple iOS och Google Android bestämmer om du vill samla och utöva duopolistisk makt över marknaden för smartphone-operativprogramvara. Varje företag vet att om de arbetar tillsammans och inte lurar varandra, kommer de att kunna begränsa produktionen och höja priserna, Därmed åtnjuter ovan-normala vinster. En enkel tillämpning av fånge s dilemma visar Apple och Google kan inte upprätthålla en stabil jämvikt samtidigt som de samlar sig, även under det orealistiska antagandet om att inga andra konkurrenter på marknaden finns eller kan existera. Tänk på de fyra möjliga scenarierna.1 Både Apple och Google säljer det överenskomna beloppet, fusk inte och njut Över normala vinster.2 Apple säljer bara det överenskomna antalet operativprogram, men Google säljer den kvantitet där den får maximal nettoförkastning, kanske genom hemliga rabatter eller inrättande av ett skuggdotterbolag. Google inser ännu större vinst genom att diskret erbjuda varor till Subduopolpriser och Apple förlorar marknadsandelar.3 Google gör det inte otroligt, men Apple förstår Apple ännu större vinster genom att fuska och Google förlorar marknadsandelar.4 Både Apple och Google konkurrerar normalt och inser normala vinster Oavsett om Google fuskar eller inte , Apple är bättre att fuska och vice versa Samma logik gäller om man diskuterar enskilda mäklare rådgivare, säljare eller hela företag. Avancerat spel Teoristrategier för beslutsfattande. Spelteori Studien av strategiskt beslutsfattande samlar olika discipliner som matematik, psykologi och filosofi Spelteorin uppfanns av John von Neumann och Oskar Morgenstern 1944 och har kommit långt sedan dess. Spelteoriens betydelse för modern analys och beslutsfattande kan mätas av det faktum att sedan 1970 har så många som 12 ledande ekonomer och forskare fått Nobelpriset i ekonomisk vetenskap för deras bidrag till spelteori. Spelteori tillämpas i Ett antal områden inklusive affärsverksamhet, ekonomi, ekonomi, statsvetenskap och psykologi Förstå spelteori strategier både de populära och några av de relativt mindre kända strategierna är viktiga för att förbättra sin resonemang och beslutsfattande färdigheter i en komplex värld. Pris S Dilemma I ett nötskal. En av de mest populära och grundläggande spelteoristrategierna är Fångare s Dilemma. Detta koncept undersöker beslutsfattandet. Göra strategi som tas av två individer som genom att agera i sitt eget individuella bästa intresse hamnar med sämre utfall än om de hade samarbetat med varandra i första hand. I Fångarens Dilemma är två misstänkta personer som har blivit gripna för brott. Hålls i separata rum och kan inte kommunicera med varandra Åklagaren informerar var och en av dem individuellt om att han, om han kallar honom, misstänker 1 bekänner och vittnar mot den andra, kan han gå fri, men om han inte samarbetar och misstänkt 2 gör misstänkt 1 Dömas till tre år i fängelse Om båda bekänner får de en tvåårig mening och om de inte bekänner kommer de att dömas till ett år i fängelse. Samtidigt är samarbetet den bästa strategin för de två misstänkta, när de konfronteras med sådana Ett dilemma visar forskning att mest rationella människor föredrar att bekänna och vittna mot den andra personen i stället för att tysta och ta chansen att den andra parten bekänner. Spelteori Strategier. Fångaren s Di Lemma lägger grunden för avancerade spelteoristrategier, som de populäraste inkluderar. Matching Pennies Detta är ett nollsumspel som involverar två spelare som kallar dem Player A och Player B placerar samtidigt en öre på bordet, med avbetalning beroende på om Pennies matchen Om båda penniesna är huvuden eller svans, vinner Player A och håller spelare B s penny Om de inte matchar, vinner Player B och håller spelare A s penny. Deadlock Detta är ett socialt dilemma scenario som Prison s Dilemma i de två Spelarna kan antingen samarbeta eller defekter, dvs inte samarbeta i Deadlock, om spelare A och spelare B båda samarbetar får de en vinst på 1 och om de båda är defekta får de en vinst på 2 men om spelare A samarbetar och spelare B Defekter, då får A avkastning på 0 och B får avkastning på 3 I utbetalningsdiagrammet nedan representerar den första siffran i cellerna a through d Spelarens A-utbetalning och den andra siffran är den för spelare B. Deadlock Payoff Matrix. Deadlock skiljer sig från Pri Soner s Dilemma genom att åtgärden av största ömsesidig nytta dvs båda defekterna är också den dominerande strategin En dominerande strategi för en spelare definieras som en som ger den högsta lönen av någon tillgänglig strategi oavsett de strategier som används av de andra spelarna. Vanligt citerade exempel på Deadlock är det för två kärnvapenbefogenheter som försöker nå fram till en överenskommelse om att eliminera sina arsenaler av kärnbomber. I detta fall innebär samarbetet att man följer avtalet, medan avveckling innebär att man i hemlighet avstår från avtalet och behåller kärnvapenarsenalen. Det bästa resultatet För endera nationen är det tyvärr att renegera överenskommelsen och behålla kärnkraftsalternativet medan den andra nationen eliminerar sin arsenal, eftersom detta kommer att ge den förra en enorm dold fördel framför den senare om kriget någonsin bryter ut mellan de två näst bästa Alternativet är att både defekta eller inte samarbeta, eftersom detta behåller sin status som kärnkraft. Neptunellt lik Prison s Dilemma, och är uppkallad efter fransk matematiker Augustin Cournot, som introducerade den 1838 Den vanligaste tillämpningen av Cournot-modellen är att beskriva ett duopol eller två huvudproducenter på en marknad. Antag exempelvis två företag A och B producerar en identisk produkt och kan producera höga eller låga kvantiteter Om de båda samarbetar och samtycker till att producera på låga nivåer, kommer begränsat utbud att översättas till ett högt pris för produkten på marknaden och betydande vinst för båda företagen. Å andra sidan, Om de brister och producerar på höga nivåer kommer marknaden att vara översvämmade och resultera i ett lågt pris för produkten och följaktligen lägre vinst men om man samarbetar, dvs producerar i låga nivåer och de andra defekterna, dvs surrealistiskt producerar på höga nivåer, då den tidigare Bara raster, medan den senare tjänar en vinst som är högre än om de båda samarbetar. Utbetalningsmatrisen för företag A och B visas siffror representerar vinst i milli Dollar-dollar Således, om A samarbetar och producerar på låga nivåer medan B defekterar och producerar på höga nivåer, är utbetalningen som visas i cell b-jämn för företag A och 7 miljoner i vinst för företag B. Cournot Payoff Matrix. Coordination I samordning spelar spelare högre utbetalningar när de väljer samma åtgärd. Till exempel, överväga två teknikjättar som bestämmer sig för att införa en radikal ny teknik i minneschips som kan tjäna dem hundratals miljoner i vinst eller en reviderad version Av en äldre teknik som skulle tjäna dem mycket mindre Om endast ett företag beslutar sig för att fortsätta med den nya tekniken skulle marknadsintagandet av konsumenterna bli betydligt lägre och som ett resultat skulle det tjäna mindre än om båda företagen beslutar om samma kurs Av åtgärd Utbetalningsmatrisen visas nedan, siffror representerar vinst i miljoner dollar. Om båda företagen bestämmer sig för att införa den nya tekniken, skulle de tjäna 600 miljoner stycken, samtidigt som de infördes En reviderad version av den äldre tekniken skulle tjäna dem 300 miljoner vardera, vilket visas i cell d Men om Company A bestämmer ensam för att introducera den nya tekniken, skulle det bara tjäna 150 miljoner, trots att Company B skulle tjäna 0 förmodligen eftersom konsumenterna kanske inte Vara villig att betala för sin nuföråldrade teknik I det här fallet är det meningsfullt att båda företagen ska arbeta tillsammans snarare än på egen hand. Koordinering Utbetalningsmatrix. Centipede Game Detta är ett omfattande spel där två spelare växelvis får en chans Att ta den större andelen av ett långsamt ökande pengestopp Centipede-spelet är sekventiellt eftersom spelarna gör sina rörelser en efter en i stället för samtidigt känner varje spelare också de strategier som valts av de spelare som spelade före dem. Spelet avslutas så snart som en Spelaren tar stashen med den spelare som får den större delen och den andra spelaren får den mindre delen. Som ett exempel, om spelare A och spelare B spelar Centipede-spelet, Anta att spelare A går först och måste bestämma om han ska ta eller passera stashen, som för närvarande uppgår till 2 Om han tar så får A och B 1 varje, men om A passerar måste beslutet att ta eller passera nu vara Gjord av spelare B Om B tar får hon 3 dvs föregående stash av 2 1 och A blir 0 Men om B passerar, får A nu bestämma om man ska ta eller skicka osv. Om båda spelarna alltid väljer att passera, Var och en får en vinst på 100 i slutet av matchen. Poängen med spelet är att om A och B båda samarbetar och passerar till slutet av spelet får de maximalt utdelningen på 100 vardera men om de misstroar den andra spelaren Och förväntar sig att de tar vid den första möjligheten, beräknar Nash-jämvikten att spelarna kommer att ta det lägsta möjliga kravet 1 i det här fallet. Experimentella studier har dock visat att detta rationella beteende som förutsetts av spelteori sällan uppvisas i det verkliga livet. Detta Är inte intuitivt överraskande med tanke på den lilla storleken på den ursprungliga utbetalningen i förhållande till Det sista Ett liknande beteende av experimentella ämnen har också uppvisats i Traveller s Dilemma. Traveler s Dilemma Detta är ett icke-nollsumman spel där båda spelarna försöker maximera sin egen vinst utan hänsyn till den andra som drevs av ekonomen Kaushik Basu i 1994, i Traveller s Dilemma, ett flygbolag går med på att betala två resenärer kompensation för skador på identiska föremål. De två resenärerna är emellertid separata för att uppskatta varans värde, med minst 2 och högst 100 om båda skriver ner Samma värde kommer flygbolaget att ersätta var och en av dem. Men om värdena skiljer sig kommer flygbolaget att betala dem det lägre värdet med en bonus på 2 för den resenär som skrev ner detta lägre värde och ett straff på 2 för den resenär som Skrev ner det högre värdet. Nash-jämviktsnivån baserad på bakåtriktad induktion är 2 i detta scenario Men som i Centipede-spelet visar laboratorieexperimentet konsekvent att de flesta deltagare naivt eller othe Rwise välj ett nummer som är mycket högre än 2.Traveler s Dilemma kan användas för att analysera en mängd olika verkliga situationer Processen med bakåtledande induktion kan till exempel hjälpa till att förklara hur två företag som är engagerade i cutthroat-konkurrensen kan ständigt ratchet produktpriserna sänka sig i Ett bud på att få marknadsandelar som kan leda till att de medför allt större förluster i processen. Tilläggsspelets teoristrategier. Sexens könsbestämning Detta är en annan form av koordinationsspelet som beskrivits tidigare men med vissa avkastningsasymmetrier. Det handlar i huvudsak om ett par som försöker Samordna sin kväll Utan de hade kommit överens om att träffa vid bollspelet mannens preferens eller vid en spelning kvinnans preferens, har de glömt vad de hade bestämt, och att förena problemet, kan inte kommunicera med varandra Var ska de Go Utbetalningsmatrisen är som visat siffrorna i cellerna representerar den relativa graden av njutning av händelsen för kvinnan respektive mannen, för respektive Exempel a är cell a representerande utbetalningen när det gäller njutningsnivåer för kvinnan respektive mannen. Vid spelet tycker hon om det mycket mer än han gör Cell d är utbetalningen om båda gör det till bollspelet han tycker om det mer än hon Cell c representerar missnöje om båda går inte bara till fel plats, men också till händelsen som de åtnjuter minst kvinnan till bollspelet och mannen till leket. Bäste av könen Utbetalning Matrix. Dictator Game Detta är en enkel Spel där spelaren A måste bestämma hur man delar ett kontantpris med spelare B, som inte har någon inmatning i spelarens beslut medan det inte är en spelteoristrategi i sig ger det några intressanta insikter i människors beteende Experiment avslöjar att om 50 hålla alla pengar till sig själva 5 dela det lika och den andra 45 ge den andra deltagaren en mindre andel Diktatorns spel är nära besläktad med ultimatumspelet, där spelare A får en viss summa pengar, av vilka en del har Att ges till spelare B, som kan acceptera eller avvisa det angivna beloppet. Fångsten är att om den andra spelaren avvisar det erbjudna beloppet, får både A och B ingenting. Diktatorn och ultimatumspelen håller viktiga lektioner för frågor som välgörande givande och philanthropy. Peace-War A Variation av Fångarens dilemma där besluten om samverkan eller defekt ersätts av fred eller krig En analogi kan vara två företag som präglas av priskrig Om båda avstår från prissänkning, njuter de av relativ välståndscell a, men priskrig skulle minska utbetalningarna Dramatisk cell d Men om A engagerar sig i prissänknings krig men B inte skulle A ha ett högre utdelningsbelopp på 4 eftersom det kan fånga en betydande marknadsandel och denna högre volym skulle kompensera lägre produktpriser. Matrix. Volunteer s Dilemma I ett frivilligt dilemma måste någon göra ett jobb eller jobb för det gemensamma bästa. Det värsta möjliga resultatet är realiserat om ingen frivilliga. Tänk exempelvis på ett företag där accounti Ng bedrägeri är orimligt, men högsta ledningen är omedveten om det. Vissa junioranställda i bokföringsavdelningen är medvetna om bedrägeriet men tvekar att berätta för toppledningen, eftersom det skulle leda till att de anställda som deltar i bedrägeriet avfyras och förmodligen åtalas. Att vara märkt som En whistleblower kan också få några återverkningar längs linjen Men om ingen frivilliga kan det omfattande bedrägeriet leda till företagets eventuella konkurs och förlust av alla s jobb. Spelteori kan användas mycket effektivt som ett verktyg för beslutsfattande Oavsett om det är ekonomiskt, affärsmässigt eller personligt. Det högsta beloppet som USA kan låna Skuldloftet skapades enligt Second Liberty Bond Act. Räntesatsen vid vilken ett förvaltningsinstitut lånar medel som förvaras i Federal Reserve till ett annat förvaringsinstitut Institution.1 En statistisk mått på spridning av avkastning för en viss säkerhet eller marknadsindex Volatilitet kan antingen mätas. Gräs passerade 1933 som Banking Act, som förbjöd kommersiella banker att delta i investeringen. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn Den amerikanska presidiet av Labor. The valuta förkortning eller valutasymbol för indiska Rupi INR, indiens valuta Rupéen består av 1.Elliott Wave Theory. Back i de gamla skoldagarna 1920-30-talet fanns det detta galna geni och professionell revisor som heter Ralph Nelson Elliott. Genom att analysera nära 75 år värt Av aktiedata upptäckte Elliott att aktiemarknaderna, som trodde att de uppträdde på ett något kaotiskt sätt, faktiskt inte gjorde. När han slog 66 år gammal samlade han äntligen tillräckligt med bevis och förtroende för att dela sin upptäckt med världen. Han publicerade sin teori i Boken med titeln "Wave Principle". Enligt honom handlades marknaden i repetitiva cykler, vilket han påpekade var känslorna hos investerare orsakade av yttre påverkan ahem, CNBC Bloomberg ESPN eller t Han dominerande psykologi av massorna. Alliott förklarade att uppåt och nedåtgående svängningar i pris som orsakades av kollektivpsykologin alltid visade sig i samma repetitiva mönster. Han kallade dessa uppåt och nedåtriktade gungor. Han tror att om du kan Korrekt identifiera de upprepande mönstren i priser kan du förutsäga var priset kommer att gå eller inte gå nästa. Detta är det som gör Elliott vågor så tilltalande för handlare Det ger dem ett sätt att identifiera exakta punkter där priset är mest sannolikt att vända Med andra ord, Elliott kom upp med ett system som gör det möjligt för handlare att fånga toppar och bottnar. Så, bland alla kaos i priser hittade Elliott Order Awesome, va. Naturligtvis, som alla galna genier, behövde han hävda denna observation och så kom han upp Med ett super originellt namn Elliott Wave Theory. Men innan vi dyker in i Elliott-vågorna måste du först förstå vad fraktaler är. Basalt sett är fraktaler strukturer som kan delas upp i delar, varav en är en Mycket liknande kopia av hela matematikerna gillar att kalla den här egenskapen självliknande. Du behöver inte gå långt för att hitta exempel på fraktaler. De kan hitta över hela naturen. Ett havsskal är en fraktal. En snöklinga är en fraktal. Ett moln är En fraktal Heck, en blixtbult är en fraktal. Så varför är fraktaler viktiga. En viktig kvalitet av Elliott vågor är att de är fraktaler. Mycket som havsskal och snöflingor, Elliott vågor kunde vidare indelas i mindre Elliot vågor. En Elliottiker nu Läs vidare. Disclaimer tar emot en liten kredit från alla inköp via Amazon-länkarna ovan för att hjälpa till att stödja det fria innehållet och funktionerna på vår webbplats. Spara dina framsteg genom att logga in och markera lektionen fullständigt.

No comments:

Post a Comment